0
Blogger yang kerap menyebabkan pro-kontra Alvin Tan yang saat ini tengah merempat di Amerika Syarikat di khabarkan sudah terbunuh akibat ditembak. Adakah ini balasan yang diterima akibat aksi provokatif yang kerapkali dimuat naik lewat sosial media?
Sekeping gambar yang tunjukkan muka seiras beliau yang ditembak di muka sudah jadi viral di sosial media. Walau demikian setakat ini tidak ada pihak yang mengesahkan laporan yang mengesahkan kematian beliau akibat ditembak di muka.
Tentunya kematiannya mengembirakan ramai orang walau demikian mungkin saja juga berita ini tidak benar dan ikut dikongsi oleh sebagian portal dan situs (blog) yang popular di Malaysia antaranya Free Malaysia Today
Ada yang memiliki pendapat tentang Alvin tak perlu di panjangkan dan dikongsi berbarengan dengan berisi naik status kebencian
semasing pada Alvin yang sering mengejek agama Islam. Bagaimanapun bila tidak ada tanggapan dari orang-orang adakah facebook bakal buang laman Fan Page beliau?
Ada pro dan kontra dalam melaporkan tentang Alvin. Keprihatinan orang-orang Islam di Malaysia mengenai kemurnian dan usaha menjaga agaama Islam butuh dizahirkan dengan mengutuk sekeras-kerasnya perbuatan Alvin Tan agar akan tidak lahir lagi manusia yang mempunyai peribadi seperti Alvin Tan di Malaysia.
Apa pun mati atau hidup Alvin Tan akan tidak jadi kudis untuk Islam. Apabila benar dia mati akibat tembakan… ramai yang menadah tangan kesyukuran kerana beliau layak memperoleh pembalasan Tuhan diatas apa yang dia kerjakan….
JADI INTINYA KITA TIDAK BOLEH MENGHINA AGAMA ORANG LAIN ^_^
SHARE UNTUK PERINGATAN !!!

Posting Komentar

 
Top